دسته بندی هااطلاعیه

یونجه واهمیت آن در تغذیه دام چیست؟

1 - یونجه - یونجه واهمیت آن در تغذیه دام چیست؟

یونجه یکی از بهترین نباتات علوفه ای به شمار می رود زیرا:

 

  • بسیار پر محصول است.
  • از نظر مواد غذایی قابل هضم غنی است.
  • با شرایط مختلف آب و هوایی سازگاری دارد.
  • مقدار قابل ملاحظه ای به خاک اضافه می کند

ویژگیهای ممتاز نشخوار کنندگان

یكی از ویژگیهای ممتاز نشخوار کنندگان توانایی تبدیل غذاهایی همچون علوفه خشک، مواد الیافی و فرآورده های فرعی صنعتی غیر قابل مصرف برای انسان به غذاهای قابل مصرف مانند گوشت و شیر است.

این توانایی نتیجه تجزیه مواد خوراکی به کمک میکروبهای موجود در پیش معده نشخوار کنندگان و استفاده آنها از محصولات نهایی جهت اعمال فیزیولوژیک خود می باشد، که در نهات منجر به تولید مواد پروتئینی قابل مصرف برای انسان می شود.

 

فیزیولوژیکی و اقتصادی گیاهان علوفه ای 

گیاهان علوفه ای از نظر فیزیولوژیکی و اقتصادی قسمت عمده جیره غذایی دامها را تشکیل می دهند، به طوری که 70-60 درصد کل ماده خشک دریافتی، از علوفه است. و دامها جهت اعمال صحیح کار شکمبه می بایستی

به مقدار کافی فیبر دریافت کنند که در این بین اهمیت یونجه به عنوان بهترین گیاه علوفه ای برای دامهای نشخوار کنندگان مشخص می شود .

ملکه نباتات علوفه ای

  • یونجه با نام (Medicago sativa) را به عنوان ملکه نباتات علوفه ای شناخته اند، که سطح زیر کشت آنها در جهان حدود 33 میلوین هکتار می رسد. سطح زیر کشت درکشور بالغ 4490000 تن می باشد.
  • استان همدان در گسترده ای به مساحت 19546818 کیلومتر مربع که از لحاظ شرایط آب و هوایی دارای موقعیت خاصی بوده و با داشتن بیش از 5/5 میلیون واحد دامی یکی از قطبهای دامپروی کشور محسوب می شود.
  • این استان به دلیل داشتن شرایط مناسب اقلیمی یکی از مستعدترین مناطق کشت یونجه در کشور است و قریب 461218 تن علوفه خشک در سال تولید می کند

 

شرکت نگین بذر طاها با فروش انواع بذر یونجه ، بذر شبد و…دارای بذر یونجه مناطق گرمسیری و سردسیری میباشد که در خدمت کشاورزان عزیز هستیم.

مشتریان و کشاورزان عزیز برای تهیه بذر مورد نیاز خود می توانند

از طریق تماس تلفنی , پیج اینستاگرام شرکت, واتس اپ, تلگرام نسبت به ثبت سفارش و خرید بذر مورد نیاز اقدام نمایند. تماس با ما